ORALITAT i REALITAT VIRTUAL

En aquest estudi conduït per @iovalls, doctoranda de la @TraduccioUPF, els i les estudiants de 1r de Batxillerat del nostre centre realitzen presentacions de 2 minuts davant d’un públic virtual. Objectiu? Rebaixar l’ansietat i millorar les seves habilitats orals.

L’estudi, que forma part del projecte Recercaixa “Habilitats orals per a les professions del futur: un programa d’intervenció en el currículum de secundària i batxillerat a Catalunya (2018-2020)”, té com a objectiu comprovar si un entrenament amb realitat virtual aplicada a l’oratòria ajuda a realitzar millors discursos en públic. Estudiants de primer de Batxillerat hauran de realitzar quatre discursos breus. El primer serà davant d’un públic de tres persones que avaluarà el discurs. El segon, el tercer i el quart es faran amb realitat virtual i, per a fer-ho, s’hauran de posar unes ulleres on a través d’una aplicació mòbil veuran un públic que els observa. El cinquè serà, altra vegada, davant del mateix públic de tres persones.

Es valorarà el guany que es produeix entre el primer i el cinquè discurs. Volem comprovar si un entrenament amb realitat virtual fa augmentar l’expressivitat, millora la posada en escena i redueix l’ansietat que pugui sentir l’estudiant abans i durant el discurs. També volem estudiar si l’ús de la realitat virtual en el context d’educació secundària pot ser una bona eina per vèncer la por i reforçar la confiança dels i de les estudiants que en un futur molt proper hauran de presentar els seus treballs de recerca.

Share

Tags: ,